07 jun

Waarom zijn goede lifting straps onmisbaar?

Lifting straps versterken de grip, daardoor kan de lifter meer kracht uitoefenen. Ook voorkomen lifting straps dat een gewicht wegglijdt, wat blessures voorkomt.
Met lifting straps kan je met ontspannen armen tillen, waardoor je op een andere spiergroep meer spanning kan plaatsen. Dit is handig voor een bodybuilder bij roei- en trekbewegingen. Hierbij komt namelijk vaak voor dat de dominante biceps de groei van de rugspieren belemmeren. Banden kunnen ondersteuning bieden bij vele andere oefeningen, onder andere pull-ups, deadlifts en variaties van de power clean. Ook kan er verder worden gesport met geblesseerde handen of polsen.

Lifting straps zijn een zeer effectieve manier om spiermassa te kweken en blessures te voorkomen. Bezuinig niet op straps. Lage kwaliteit straps kunnen breken en dan kan je ernstige blessures oplopen. Op YouTube zijn vele dramatische video’s van brekende straps te zien, dus kies goede kwaliteit.

De beste lifting straps zijn nuttig in meerdere omgevingen, en zijn sterk en functioneel.
Gorilla Wear biedt goede straps aan, zowel voor vrouwen als mannen, ervaren en beginnende sporters. De Gorilla Wear straps zijn gemaakt van materiaal dat zweet optimaal opneemt. Ze hebben extra vulling voor meer veiligheid en comfort. Extra dikke stiksels zorgen voor professionele duurzaamheid en grip.

Lifting straps van Gorilla Wear hebben extra lengte, wat de grip verbetert. Elke strap past bij iedereen qua maat. Niet alleen qua maat zijn ze veelzijdig. Deze straps werken in meerdere omgevingen en situaties. Daardoor kunnen sporters van verschillende niveaus verbetering zien in 3 belangrijke onderdelen van gewichtheffen: mobiliteit, coördinatie en kracht.

Grip speelt een grote rol in de bovengenoemde verbeteringen, logisch want bijna elke oefening vereist je handen. Een veel voorkomend gezegde in de gewichthef-gemeenschap is: “Je bent zo sterk als je grip het toelaat”. Onhandig en onnodig, die belemmering door je eigen handen!

De belangrijkste reden om straps te gebruiken is wel om blessures te voorkomen. Als je maanden niet kan gewichtheffen omdat je handen zijn geblesseerd, baal je. Vooral als je weet dat het gebruik van straps erg gemakkelijk en comfortabel is.

Nogmaals wil ik er op wijzen dat de juiste lifting straps van goede kwaliteit gebruikt moeten worden, zoals de producten van Gorilla Wear. Een dubieuze strap van slechte kwaliteit kan veel schade aanrichten omdat je dan de oefeningen uitvoert met een vals gevoel van veiligheid. Als een slechte strap plotseling knapt, kan de onverwachte verandering in momentum, blessures veroorzaken.

Je handen en polsen wil je absoluut niet beschadigen. Een computermuis bedienen met een beschadigde pols is geen pretje!
Gorilla Wear heeft bijna 40 jaar ervaring, kortom ik vertrouw hun lifting straps. Het is belangrijk dat je je tijdens het gewichtheffen op de oefening kan focussen zonder je zorgen te hoeven maken over straps.
Ook voor de lange termijn zijn straps aan te raden. Als je elke keer met straps sport, voorkomt dat problemen op latere leeftijd.

Conclusie
Een kleine investering die de resultaten van gewichtheffen relatief goed beïnvloedt, is het proberen altijd waard. De Gorilla Wear straps zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en patronen van een indrukwekkende kwaliteit en ontwerp. De hoge kwaliteit leidt tot veilig en comfortabel gebruik.

07 jun

Het beste fitnessapparaat?

Lees over fitnessapparatuur. Wat is nu het apparaat waarmee je het beste en snelste resultaten maakt? Is dat cross- roei- of hometrainer? In deze review een vergelijking met best een lastige conclusie. Daarbij nog enkele tips hoe te trainen met een fitnessapparaat om alle successen te boeken. Kortom lees hier alles over efficiënt trainen met het beste fitnessapparaat.

Een roeier heeft een goed figuur

We leven in een gebied waar veel overgewicht is. Als het om het trainen met een fitnessapparaat gaat, is dat meestal met het oog op afvallen middels lichaamsvet verbranden. Het is goed om voor een fitnessapparaat te kiezen, want dan verkrijgt het lichaam geen schokken. Als je bijvoorbeeld tracht af te vallen middels hardlopen of joggen, dan is de kans op een vervelende blessure bijzonder groot, want je moet dan landen. Ook al heeft de schoen nog zo’n goede demping, een veelvoud van het lichaamsgewicht komt op het been, en dan kan een enkel of knie op gaan spelen. Dat wil je niet, dus je kiest voor een fitnessapparaat, en in dit geval zijn alle apparaten goed. Je hebt dus echt de vrije keuze tussen de roei- home- of crosstrainer. Dit is een moeilijke keuze. De hometrainer heeft zich bewezen, want niet voor niets hebben fysiotherapeuten en cardiologen hometrainers in hun praktijkruimte. Anderzijds, als je kiest voor een crosstrainer doe je ook wat met de armen en niet enkel met de benen, en een roeier heeft een postuur waar menige van dromen. Wat is dan het beste fitnessapparaat?

Voor het gemak de crosstrainer als voorbeeld

De tijd heeft niet stilgestaan, en dat is aan de hometrainer het beste te zien. Het klassieke model is nog volop leverbaar, waaronder bij shops die leveren aan senioren. De spinfiets heeft zich bewezen tijdens clinics op trancemuziek en in de topsport. Bijvoorbeeld marathonschaatsers gaan de dag na de alternatieve elfstedentocht op de Weissensee een uurtje of twee de spinfiets op om de spieren weer soepel te krijgen. Naast deze twee modellen hometrainers zijn er nog andere zoals een hometrainer die het idee heeft van een ligfiets. De hometrainer lijkt daarom het makkelijkste maar onderschat de crosstrainer hierin niet. Bij de crosstrainer plaats je de handen en voeten op de goede plek, dit kun je niet fout doen, en het wijst zichzelf. Vanzelf maak je een vloeiende beweging waarbij het hele lichaam werkt. Een lange tijd kun je de beweging volhouden, iets wat je met een roeitrainer niet makkelijk zal lukken. Best kans dat daardoor de crosstrainer het beste fitnessapparaat is.

Efficiënt trainen laat je doelen behalen

Nu is het makkelijk om hele reviews te lezen over ieder fitnessapparaat met lovende conclusies van wat er te bereiken is. Het is beter als je leest hoe je doelen kan bereiken. Een hele efficiënte manier van trainen is de hartslagmeter gebruiken. De meeste fitnessapparaten hebben deze ingebouwd tezamen met een timer. Eenvoudig kun je hartslagzones berekenen. De maximale hartslag is 220 min leeftijd. Stel je bent 40 jaar oud en je wil meer conditie verkrijgen. Dan is het van belang dat je tijdens de training de hartslag op 80% van het maximum gaat houden. De berekening is dan, 220 – 40 = 180. 80% van 180 is 144, en daar maak je een zone van. Je tracht tijdens het trainen de hartslag tussen de 139 en 149 te houden. Via de timer kun je bijhouden hoelang je de training kan volhouden. Voor het verbranden van vet wordt 70% aangehouden, en het maakt niet uit op welk fitnessapparaat je deze training doet.